Dienstag, 30. Dezember 2008

KK I GJILANIT ZGJODHI PERSONALITETIN E VITIT


DEMIR KRASNIQI U ZGJODH PERSONALITET I VITIT

Me moton "MË TË MIRËT 2008" më 18 dhjetor 2008 Kuvendi Komunal i Gjilanit,përkatësisht Drejtoria për Kulturë,Rini dhe Sporte,organizoi Manifestimin Vjetor Tradicional të fundvitit.Organizatorët dhe juria profesionale e këtij manifestimi në mesin e më të mirëve zgjodhën Demir Krasniqin,muzikolog,këngëtar dhe krijues i cili u nderua me një mirënjoheje speciale si"Këngëtari më i mirë 2008"në KK Gjilan.Demir Krasniqi këtë vit ka shënuar Jubileun e 40 vjetorit të krijimtarisë së tij si këngëtar dhe krijues,si dhe ka përfaqësuar Kosovën në Kongresin e ABC në Manastir me këngën"KURRË NUK SHUHET MANASTIRI",ku është treguar shumë i suksesshëm dhe iu është nda "Mirënjoheje".Po u njoftojmë me pak fjalë me këngëtarin dhe krijuesin tonë Demir Krasniqi:

DEMIR KRASNIQI

U lind më datën 10 Shkurt 1950, në fshatin Tugjec të Malësisë së Gollakut, komuna e Kamenicës.
Gjatë jetës së tij, ka ushtruar këto profesione:
Pedagog muzikor,
Këngëtar dhe rapsod popullor,
Kompozitor i këngës dhe valles në frymën e melosit popullor burimor,
Krijues poetik i vargjeve të këngës popullore dhe rapsodike,
Mbledhës i folklorit burimor muzikor shqiptar,
Publicist i shumë studimeve etnomuzikologjike,
Radio – gazetar dhe
Gazetar hulumtues.

Veprat e publikuara deri më tani janë:

“Mallëngjime e oshtima” – Prishtinë, 1993.
“Qamili i Vogël – zë që nuk shuhet” ,( monografi) – Prishtinë, 1995,
“Gjakon Kosova” – Gjilan, 1998,
“Bejtë Pireva” – Gjilan, 2002,
“Zeqir Maroca” – Gjilan, 2002,
“Këngë krismash lirie”I – Gjilan, 2003,
Këngë krismash lirie” II – Prishtinë, 2003,
“Familja Kurti nga Tugjeci” (monografi) – Prishtinë, 2004,
“Shtojzovallet e Gollakut”, ETMMK – Prishtinë, 2005,
“Kushtrim lirie” – Gjilan, 2005,
“Liman Shahiqi – trimi i Gollakut” – Prishtinë, 2005,
“Kroi i këngës” – Gjilan, 2006,
“Qamili i Vogël – Këngë përjetësie” – Gjakovë, 2006,
“Krenaria e Gollakut” – Gjilan, 2008 dhe
“Diell lirie” – Gjilan, 2008.
Jeton, punon dhe krijon në Gjilan.
Motoja e punës dhe krijimtarisë së tij është:

“ Për emrin e Zotit,
Për nderin e kombit,
Për gjakun e dëshmorëve,
Për eshtrat e varreve”!

Montag, 29. Dezember 2008

DRENUSHA ZAJMI-HOXHA

HOXHA-POEZI


Drenusha Zajmi Hoxha

REQUIEM PËR NJË ENGJËLL

( kushtuar nje vajze ,që u vetëvra pas dhunimit)

Vizionet e pandryshuara, pikturuar nga dorë e mjeshtrit
Bëhen mysafire të gjithësisë dhe luftëtare të ëndërrave
Që shemben para se rrugën ta gjejnë
E shuhen me agimin e mbushur plot zhgënjime
Nuk ka mënyrë tjetër për sytë, që lot dëshirojnë
Veçse pikëllimin ta ndjejnë.

Një çast besimi ngushëllon, para mëkateve që vijnë
Virgjëreshën e fshehur me buzëqeshjen hyjnore
Që shiton si Mona Lisa nga kornizat e jetës, si rrufeja
Por në sytë e saj , vdekja asnjëherë s’ishte më e thjeshtë
Pas katarzave të njëpasnjëshme nën idilën e pashpresë
Të shpirtrave , që dorëzohen pa beteja.

Shnderrohet në pikturë me ornamentet e natës
E pakapshme si yjet, që vdekëtarët e zakonshëm i përqeshin
Dhe vallëzojnë si shpirtra të mallkuar e të humbur në hapësirë
Vdekja asnjëherë nuk dukej më e trishtë
Kjo shërbëtore e historisë së vrazhdë në fron hyjneshe
Me krahët e saj ,që mëshirë nuk njohin
Mbuloi trupin e brishtë.

Fryen erë e ftohtë mes degëve t’ ngrira në shuplakat
Që ende jetë frymojnë për të fundit herë
Dridhen nga të prekurit e dyerve të parajsës
Nën mjegullën e lotëve si shiu në pranverë
Ringjallet si feniksi dhe fluturon amshueshëm
Një engjëll i mahnitshëm
Vdekja nuk dukej më e gjallë asnjëherë

Freitag, 26. Dezember 2008

FANAR DRITËSIE


FANAR DRITËSIE

o Kadri Osmanit –



Djem petritë ka rritë Makreshi –

Për armiq s’ ua ndien veshi!

S’ iu bën vër rrembi i qerpikut -

Nga fallangat e armikut !

Në familjet atdhetare,

Arsimdashëse , guximtare -

Linden djem vizionarë

Me guxim revolucionarë.

Për t’ i bërë thirrje lirisë –

Ngritën grusht kundër robërisë !

Kundër forcave serboçetnike -

Për Kosovë demokratike !

Mendjeartë, zemërluani -

Prijatar Kadri Osmani .

Me fanarë të dritësisë -

Priu në rrugën e lirisë .

Për të shtrenjtat ideale -

Fuqi t’ madhe i dhanë këto male !

Kishte forcë intelektuale ,

N’ rrjedha t’ luftës ilegale .

Në lëvizjen atdhetare -

Për bashkim tokash shqiptare,

Për Kosovën heroike ,

Për Shqipëri t’ pastër etnike !

Me gjithë qenien e tij njerëzore -

Në shërbimet popullore !

I paepur me forcë t’ Anteut -

N’ shërbim t’ popullit dhe t’ Atdheut !

Dashurinë ndaj këtij atdheu -

S’ pat armik që mund t’ ia theu ,

As me poste dhe pallate ,

As me burgje e kazamate !




Shumë procese ia montuan -

Njëzetë e pesë vjet e dënuan !

Nuk pat burg që nuk e çuan ,

S’ pat torturë që s’ ia ushtruan !

Ai qëndroi dhe iu bëri ballë ,

Është i fortë dhe është i gjallë .

Nuk dorëzohet zemra stoike -

Pa u jetësua Shqipëria etnike !


(Gjilan, më 24 Dhjetor 2008 ) Demir KRASNIQI

Montag, 22. Dezember 2008

GOJËKËQINJTË PËRGOJOJNË PERLAT E KËNGËS SONË POPULLORE


GOJËKËQIJTË PËRGOJOJNË PERLAT E KËNGËVE TONA POPULLORE

Se përgojimet e disa qarqeve dhe mentaliteteve tona, janë bërë ushqim i shpirtit të përditshmërisë së disa gojëkëqijve , kjo nuk është risi tek ne !

Si duket gojëkëqijtë janë të lindur dhe të prirë për ta përgojuar çdo gjë dhe çdo vlerë kapitale që ka të bëjë me historinë, traditën dhe kulturën tonë kombëtare!

Të lindurit me prirje të tilla, nuk turpërohen fare as prej kombit e as prej Zotit, që të përgojojnë, të përqeshin e të njollosin madje edhe luftërat tona heroike e çlirimtare, duke mos i harruar pa i përgojuar edhe fytyrat më të lavdishme të historisë sonë kombëtare, që nga Skënderbeu, Nënë Tereza e deri tek Adem Jashari?!

Lidhur me këtë dukuri të shëmtuar , që frymon me shekuj nëpër trojet tona, pa u penguar , as ndëshkuar nga askush, një proverb popullor thotë:

“I përqeshuri - të përqeshë, ose , i përgojuari - të përgojon!”

Mirëpo, realiteti i përditshmërisë sonë publike e demanton këtë proverb, nga se në praktikë, na del e kundërta ! Gojëkëqijtë dhe përgojuesit e vlerave tona kombëtare, sikur stimulohen moralisht nga opinioni publik, duke i përkrahur ata, duke iu duartrokitur, duke u qeshur me marrëzirat e tyre që i bëjnë në dëm të kombit dhe duke ua miratuar tezat e tyre antimorale, antikombëtare dhe antinjerëzore!

Njerëzit e kategorive dhe mentaliteteve të këtilla, si duket nuk mund të bëjnë gjumë të rehatshëm, duke ëndërruar se kënd do ta përgojojnë, shpifin e njollosin ditën e nesërme, nga se vetëm me “specialitete” të tilla, të gatuara nëpër kuzhinat antishqiptare, do të arrijnë që të jenë në qendër të vëmendjes së opinionit publik!

“Talentët “ e këtyre kategorive, madje kanë arritur që të depërtojnë edhe në mediumet tona publike – elektronike, ku përmes shou- programeve të ndryshme, para kamerave dhe ekraneve televizive, iu servojnë “ushqime humoristike”, gjeneratave të reja, që janë konsumuesit më besnik të këtyre “specialiteteve”!

Kjo dukuri e shëmtuar e përgojimeve, shpifjeve dhe përqeshjeve të vlerave tona shpirtërore e kombëtare, nuk ka se si të shpjegohet ndryshe, pos skenar për t’ ua gërditur gjeneratave të reja, çdo gjë që është vlerë dhe kulturë kombëtare!

Me që , kjo temë është shumë e gjerë për t’ u shtruar në detaje, kësaj radhe dua të ndalëm vetëm tek përqeshjet dhe përgojimet që po i bëhen folklorit tonë muzikor, duke i goditur vlerat dhe perlat më të çmuara të kulturës sonë tradicionale kombëtare, të cilat janë ruajtur me xhelozi dhe me mundin më të madh gjatë shumë shekujve të historisë sonë.

Nuk janë të rralla përgojimet, përqeshjet dhe nënçmimet publike që iu bëhen pamëshirshëm dhe me pa të drejtë kostumografive tona kombëtare, duke filluar që nga bartja e plisit të bardhë e deri tek opingat e lëkurës së lopëve!

Nuk janë të rralla përgojimet, talljet , përqeshjet dhe nënçmimet që iu bëhen veglave tona tradicionale muzikore, për të cilat përdoren lloj-lloj zhargonesh të turpshme, për ta devalvuar imazhin dhe vlerat artistike që kanë në veti këto instrumente!

Po i marrim vetëm disa shembuj më eklatant të zhargoneve me të cilat mëtohet që t’iu ulet imazhi këtyre instrumenteve krenare dhe fisnike:

* Për çiftelinë thuhet se është instrument “primitiv”, të cilës është “haram” për t’ i rënë e kënduar me te, nga se :”Çiftelisë i bien vetëm dreqërit pas darke dhe atë, ose tek rrota e mullirit, ose mbi tuba të plehut!” Bile, predikuesit e këtillë, nuk ia përmendin as emrin çifteli, por me ironi dhe përbuzje e quajnë “Cimilim”!? Madje, për çiftelinë, nuk janë të paktë ata, që thonë se e ka prejardhjen prej Turqisë?!
* Edhe për sharkinë, thonë se na e kanë sjellë turqit këtu?!
* Për fyellin , thonë se nuk bënë me i rënë, nga se “fyellit i bien vetëm shkijet”!?
* Për lahutën, thonë se “është instrument i malazezëve”!?
* Për llautën , thonë se “është instrument i grekëve dhe turqve”!?
* Për tupanin, defin, darabukun dhe surlen , thonë :”Nuk bënë me iu rënë se ato janë instrumente të magjupëve”!?
* Për gajden , thonë se “është instrument i maqedonëve”!?
* Vetëm për kavallin predikojnë se “është sevap me i rënë, nga se ai e ka prejardhjen prej vendeve arabo – myslimane”!?
* Për këngët tona tradicionale rapsodike, përgojuesit dhe gojëkëqijtë thonë:

”Ato këngë janë të kallamojta, të kohës së Ali Bungut dhe se ju ka dalë fala, sikur pushkëve të Italjes”!?

Përgojimi dhe përqeshja e perlave të këngëve tona popullore

Gojëkëqijtë dhe përgojuesit kujdestarë të përqeshjes së vlerave tona kulturore kombëtare, nuk ngopën vetëm me përgojimin dhe nënçmimin e veglave tona muzikore dhe të kostumografisë kombëtare, por ata tani shkojnë edhe më larg, duke i futur hundët nëpër perlat më të ndritshme të këngëve tradicionale popullore shqiptare!

Para se të kaloj tek shembulli konkret, për të cilin e kam fjalën, dua që të ju tregoj lexuesve të respektuar, se gjatë karrierës sime , si rapsod popullor , kam pas fatin dhe nderin që shumë herë të jam pjesëmarrës i disa festivaleve me karakter ndërkombëtar.

Në ato festivale, studiuesit e folklorit dhe adhuruesit e këngëve shqipe, të parën pyetje që ma kanë bërë, ishte ajo:

“A dini të na këndoni këngët:”Çou Rexho, çou djalo” dhe “Ani krisi pushka në stom të Drinit?!”

Unë, si rapsod shqiptar, krenohesha dhe më bëhej zemra mal, nga gëzimi se bota po i ditka disa këngë nga perlat e muzikës sonë popullore dhe ua këndoja pa kurrfarë përtese!

Nga këto kërkesa të studiuesve të huaj të folklorit, kuptova se folklori muzikor tradicional shqiptar, po u identifikuaka me këto dy këngë të vjetra popullore dhe shumë të tjera si ato!

“Çou Rexho, çou djalo”!

Njëra ndër elegjitë më të dhimbshme në thesarin e këngëve tona popullore dhe perlat e muzikës sonë tradicionale, pa dyshim, është edhe “Kënga e Rexhës”, që në popull më tepër njihet me titullin:”Çou Rexho, çou djalo”!

Këtë këngë, brez pas brezi, gjeneratë pas gjenerate e kanë këndua me dhembje , përjetim e dashuri të gjithë ata që kanë ditur të këndojnë: gra, burra, pleq, plaka, nuse, vajza, djem e fëmijë në të gjitha trojet etnike shqiptare.

Nuk ishin të rrallë këngëtarët që e këndonin këtë këngë, duke e shoqëruar fillim e mbarim me lot për fytyre, por nuk kishte as dëgjues që i thotë vetit shqiptar e nuk e përcillte këtë këngë me mall e me lot të dhembjes shpirtërore!

Kjo këngë, që ka një melodi shumë të prekshme dhe tekst shumë poetik, në mënyrën më besnike e përshkruan një tragjedi të rëndë familjare – tragjedi kjo që nuk ishte e zakonshme ndër familjet shqiptare!

Kjo këngë i kushtohet një nëne të varfër shqiptare, të cilës që herët i ndahet burri nga jeta dhe ia lenë jetim të vetmin djalë që kishte – Rexhën dhe motrat e tij!

Nëna trimëreshë, malësore, ndonëse në vuajtje e varfëri të skajshme, e rritë krenare djalin e vet – Rexhën dhe vajzat e saj! Ajo e pret sikur rrezet e diellit, rritjen e djalit të saj, për ta martuar dhe për t’ iu bërë krah i fortë i shtëpisë së vetmuar!

Pas shumë vuajtjeve, mundimeve dhe viteve të pritjes, Rexha rritet dhe bëhet për martesë. Nëna e gëzuar, e fejon djalin dhe pas pak kohësh, ia cakton edhe ditën e Dasmës së Martesës.

Për Dasmën e Martesës së Rexhës, nëna e tij, thërret shumë miq, shokë e dashamirë nga të katër anët.

Në kohën kur ka ndodhë kjo dasmë dhe ngjarje, nuk kishte rrugë, as mjete komunikacioni për udhëtim. Andaj, krushqit, miqtë, shokët dhe dashamirët që ftoheshin në dasma, kryesisht shkonin me kuaj.

Tradita dhe bujaria shqiptare, nuk matej vetëm me sofrat dhe begatitë ushqimore ndaj dasmorëve, por edhe kujdesi për ushqimin dhe mbikëqyrjen e kuajve të dasmorëve.

Nuk ishte zakon, që kuajt t’i mbikëqyrin dhe ushqejnë vet dasmorët, por atë shërbim e bënin njerëzit e shtëpisë – mikpritësit.

Në këtë rast, Rexha – i vetmi djalë i nënës, nuk kishte as vëllezër, as babë për t’ u kujdesur për ushqimin e kuajve të dasmorëve. Nuk ishte e zakonshme që kuajt e mysafirëve – dasmorëve t’ i këqyrnin gratë, e aq më tepër në këtë rast, nëna e Rexhës, e cila kujdesej për gratë dasmore dhe përgatitjen e ushqimeve për dasmorët e të birit që po e martonte.

Sipas traditave dhe zakoneve shqiptare, ditën kur krushqit shkojnë për rrugë për ta sjellë nusen në shtëpinë e djalit që do të martohet, nuk ishte e lejuar që dhëndri (djali që martohet) të shkojë bashkë me krushqit për ta marrë nusen!

Krushqit nisen për rrugë dhe shkojnë për ta marrë nusen e Rexhës, kurse Rexha mbetet në shtëpi, për ta ruajtur shtëpinë dhe për t’ u kujdesur për kuajt e mysafirëve, të cilët nuk i kishin marrë për rrugë!

Në momentin, kur Rexha shkon në ahur të kuajve , për t’iu dhënë ujë dhe ushqim, papritmas njëri nga kuajt e mysafirëve , qet me shqelma , me ç’ rast e godet Rexhën fatalisht dhe e le të vdekur në vend!

Nëna e mjerë, sa po e heton tragjedinë , vrapon që ta nxjerr Rexhën e vdekur nga ahuri i kuajve !Në ato momente, dasmorët duken duke ardhur maleve së bashku me nusen e Rexhës, duke kënduar me sa zë që kishin!

Nëna e Rexhës, një malësore burrëreshë dhe trimëreshë e paepur, nuk dorëzohet para dasmorëve dhe iu del përpara për t’i pritur me bujari sipas zakonit dhe traditës.

Ajo, nuk iu tregon fare dasmorëve për tragjedinë e ndodhur në familje, por ju shtron darkë sikur të mos kishte ndodhur asgjë e keqe! Në momentin, kur dasmorët kërkojnë leje për t’u shpërndarë për në shtëpitë e tyre, Nëna e Rexhës, ju drejtohet dasmorëve me këto fjalë:

“Ju, more , krushqi, hani e pini –

Nesër , Rexhën, n’ dhe t’ ma shtini!”

Pra, krushqit e Rexhës u shndërruan në funeral të përmotshëm dhe asnjëri nuk shkoi në shtëpi, pa e varrosur Rexhën, i cili pas veti la nënën plakë - me duar në gji, motrat - pa të vetmin vëlla, nusen - nën duvak dhe shtëpinë - pa trashëgimtar!

Dhe tani, pas sa e sa vitesh, gojëkëqijtë dhe përgojuesit e pa cipë në sy, kanë zemër e moral, për t’ u tallur me një tragjedi të pa parë në familjet shqiptare, duke u tallur me moralin dhe dinjitetin e kësaj familje fatkeqe, në dëm të Rexhës, ku nuk ju vjen aspak keq, që ia lëkundin edhe eshtrat për së vdekuri!

Ja se si e përshkruajnë gojëkëqijtë dhe të pamoralshmit , këtë ngjarje fatale dhe kobzezë për familjen e Rexhës:

“Rexha e kishte pas dashnore të parë një pelë! Para se të vinte nusja në shtëpi, Rexha shkon në ahur , për t’ i kërkuar falje pelës dhe për t’ ia kërkuar hallallin!

Pela, në atë rast, ishte ndie e fyer dhe e tradhtuar nga dashuria e Rexhës, nga se ai, ia kishte marrë edhe virgjërinë! Prandaj, në shenj hakmarrje, pela qiti me dy shqelmat dhe ia mori jetën Rexhës!”

Propaganda të këtilla poshtëruese dhe çnjerëzore, po iu bëhen edhe shumë këngëve tjera, që janë perlat më të bukura të krijimtarisë sonë muzikore tradicionale!

Prandaj, të gjithë njerëzit me mendje të shëndoshë dhe me moral të fortë shqiptarë, duhet të iu kundërvihen këtyre maskarenjve , që njollosin kulturën tonë, duke i gjykuar dhe distancuar prej “humoreve” të tyre, e jo të solidarizohen, të qeshën e të ju duartrokasin atyre që më së pakut ia duan të mirën këngës, kulturës dhe traditave tona të lavdishme kombëtare!

Gjilan, më 20 Dhjetor 2008. Demir KRASNIQI

Donnerstag, 18. Dezember 2008

REPORTAZH


NË RIKTHIM TË SHPIRTIT TË MALËSISË SË GOLLAKUT

Malësia e Gollakut – krahinë kjo që shtrihet në pjesën verilindore të Republikës së Kosovës , shënon vijën kufitare me shtetin e Serbisë fqinje . Territori gjeografik i kësaj Malësie , administrohet nga këto komuna: Prishtina, Podujeva, Novobërda, Kamenica, Bujanoci, Vraja dhe Medvegjëja .

Që nga mbirjet e para të popullit autokton shqiptarë mbi këto troje etnike , kjo Malësi ka shërbyer nëpër shekuj si beden i gjallë , në mbrojtje të kësaj popullate nga luftërat, sulmuesit dhe armiqtë e shumtë, që pareshtur iu vërsulen këtyre maleve , përmes të cilave synonin grabitjen e tokave shqiptare , plaçkitjet dhe masakrat e përgjakshme mbi këtë popullatë të pafajshme dhe të pambrojtur!

Malësorët e Gollakut, qëndruan dhe rezistuan me stoicizëm dhe heroizma të pa parë në histori , por kurrë nuk ia kthyen shpinën kësaj Malësie legjendare dhe heroike. Ata jetuan dhe mbijetuan nën kushtet më të rënda për ekzistencë, por asnjëherë nuk u zhgënjyen dhe nuk u gjunjëzuan para okupatorëve , plaçkitësve, grabitqarëve dhe kasapëve të etur për thithje të gjakut shqiptarë!

Deri pas përfundimit të Luftës së lavdishme të Ushtrisë Çlirimtare të Kosovës, më 1999, kjo Malësi thuajse ishte tërësisht e izoluar nga bota e qytetëruar , nga se nuk kishte as rrugë , rrymë elektrike, shkolla, spitale, fabrika... dhe jeta këtu, sa vinte e bëhej çdo ditë e më e rëndë !

Të shtyrë nga këto rrethana , banorët e kësaj Malësie , filluan të kërkojnë rrugë të tjera për të mbijetuar dhe për t’ i shkolluar fëmijët e tyre!

Pjesa më e madhe e këtyre banorëve u detyruan që t’ i braktisin vatrat dhe trojet e tyre stërgjyshore dhe të migrojnë nëpër qendra të ndryshme urbane , madje shumë prej tyre u shpërngulën edhe në Turqi!

Djalëria e kësaj Malësie, që përbënte krahun më të fuqishëm për punë , u detyrua që t’ ia marri udhët e gjata të kurbetit të zi – rrugë këto që për shumë kënd u bënë të pakthyeshme !

Kështu që, brenda 3- 4 dekadave , kjo Malësi mbeti e vetmuar, si një Nënë e mjerë – pa bijtë dhe bijat e saj !

Bijtë dhe bijat e lindura nga kjo Malësi trime, kudo që janë duke jetuar, qoftë brenda Kosovës, qoftë në diasporë , jetojnë me ëndrra se një ditë do t’ i kthehen kësaj Malësie dhe se me kthimin e tyre – do t’ ia rikthejnë edhe njëherë shpirtin, jetën, krenarinë dhe bujarinë që e kishte dikur Malësia e Gollakut!

Me çlirimin e Kosovës dhe me shpalljen e saj – shtet sovran, e pa varur dhe demokratike, shpresat e bijve dhe bijave të kësaj Malësie, sa vijnë e shtohen për një rikthim në vatrat, vendlindjet dhe trojet e tyre stërgjyshore , për një jetë më të mirë dhe për një ringjallje shpirtërore !

Me çlirimin, pavarësimin dhe demokratizimin e Kosovës, mund të vërehen trende pozitive në drejtim të ringjalljes dhe ripërtërimjes kudo në trevat e Malësisë së Gollakut. Kjo vlen sidomos në krijimin e infrastrukturës rrugore , në ndërtimin e disa shkollave dhe renovimin e objekteve të vjetra shkollore.




Në odën e mësuesit Zahir Bekteshi në fshatin Gllogovicë

Të nxitur nga malli, nostalgjia dhe dëshira e papërshkrueshme e disa qytetarëve të shpërngulur që moti nga kjo Malësi, për të iniciuar rikthimin në trojet e tyre stërgjyshore, një grup entuziastë nga Prishtina , të prirë nga rapsodi Gani Demolli , me prejardhje nga fshati Gllogovicë , në bashkëpunim me disa njerëz të arsimuar që ende jetojnë në këtë fshat, më datën 16 Dhjetor 2008, kishin organizuar një mbrëmje tradicionale mu në odën e mësuesit Zahir Beketshi.

Organizatorët e kësaj mbrëmje tradicionale, kishin ftuar njerëzit e tyre që jetojnë në Prishtinë, Gjilan , Kamenicë e gjetiu.

Atë mbrëmje oborri i odës së mësuesit Zahir, oda dhe poçet elektrike të fshatit Gllogovicë, dukeshin më të gëzuara dhe më të ndritshme se kurrë më parë. Ato ishin krenare që këtë mbrëmje do të presin mysafirë nga të katër anët!

Atë mbrëmje, oborri i odës së mësuesit Zahir, ishte i vogël për t’ i nxënë veturat që po vinin nga Prishtina, Gjilani e Kamenica. Ishte një mbrëmje e errët, ku mjegullat e dendura i kishin ngulfatur të gjitha majat, brigjet dhe kodrinat e Gollakut. Larg nga malet dëgjoheshin ofshamat e maleve, të cilat përballeshin me stuhi të fuqishme erërash, të cilat paralajmëronin një dimër të vështirë!

Para derës së odës, mësuesi Zahir , së bashku me vëllezër, djem, kushërinj , ishin rreshtuar krenar dhe po i pritnin mysafirët me përqafime të ngrohta, shtrëngime duarsh dhe buzëqeshje krenarie .

Që në hyrje të odës, qëndronin dy djelmosha të rinj, të cilët ua merrnin valixhet mysafirëve dhe ua vendosnin këpucët e tyre në trapazanin e odës. Burrat (mysafirët) që ishin brenda në odë, qëndronin në këmbë duke iu dëshiruar mirëseardhje mysafirëve dhe duke i udhëzuar ata, se ku do të uleshin, gjithnjë duke i respektuar moshat dhe largësitë e mysafirëve. Zoti i shtëpisë, qëndronte në këmbë i buzëqeshur, i gëzuar, i hareshëm, duke iu uruar mirëseardhje të gjithë mysafirëve! Gëzimi i madh, nuk e linte që të ulej!

Në një kënd të odës, ndizej një stufë e vjetër tradicionale e cila kujdesej për ngrohjen e mysafirëve. Djemtë e rinj, nuk ndalen dot duke i shërbyer mysafirët ashtu si që e kërkon tradita e këtyre maleve.

Oda ishte zbukuruar si kurrë më parë me një pamje solemne, mbi të cilën ishin shtruar qilima tradicional kuqezi, jastëk, sixhade, jana, që të gjitha punim tradicional i veknave të nënave, nuseve dhe motrave tona malësore.

Kryeplaku i odës – mësuesi veteran i këtij fshati, zotëriu Hasan Bekteshi, pasi na njofton të gjithë të pranishmëve në mes veti, e merr fjalën dhe evokon me nostalgji për të kaluarën e fshatit Gllogovicë.

Ai, pos vuajtjeve dhe përjetimeve të tmerrshme në të kaluarën e këtij fshati, flet për migrimin, shpërnguljet dhe kurbetin e malësorëve të kësaj ane. Në sytë e tij, të njomur nga lotët e mallit, shprehej dëshira dhe dashuria e tij, për arsimimin e brezave të rinj të këtyre anëve, ku ndër të parët ishte që e kishte mbaruar Shkollën Normale në Prishtinë. Ai, ishte bërë udhërrëfyes i shumë djelmoshave të rinj, të cilët nga dëshira e madhe për tu bërë mësues si ai, ia kishin mësy shkollimit dhe sërish iu kishin kthyer fshatit e vendlindjes për t’ ia falur kontributin e tyre, shkollimit , arsimimit dhe emancipimit të gjeneratave të reja të këtij fshati.

Në vazhdim të rrëfimeve të tij, mësuesi Hasan, fliste me nostalgji për fshatin e tij të dashur – Gllogovicën, ku para disa dekadash kishte numëruar mbi 60 shtëpi (familje), kurse tani, ky fshat mezi i afrohet 20 shtëpive?!

Por, ai nuk e fshihte optimizmin se ndoshta do të rikthehen banorët e shpërngulur nga ky fshat, duke llogaritur në infrastrukturën rrugore , që asfalti kishte mbërri deri në fshatin Krilevë, që i lidhë me Kamenicën dhe Gjilanin, kurse vitin e ardhshëm kjo rrugë do të asfaltohet edhe deri në Hajkobillë, ku do të lidhën edhe me Prishtinën!

Po ashtu, mësuesi Hasan, fliste me krenari për faktin se në këtë fshat sivjet është ndërtuar shkolla e re , ku nxënësit e këtij fshati do të mbarojnë 9 klasë të shkollës fillore.

Historiku i odës së mësuesit Zahir Bekteshi

Ne, që patëm rastin, nderin dhe privilegjin që të jemi pjesëmarrës të kësaj mbrëmje madhështore , ishim kureshtarë që të mësonim diç më shumë rreth historikut të odës së mësuesit Zahir, ku po bënim aheng!

Për historikun e kësaj ode, mësuesi Hasan Bekteshi, na tha:

“Kjo odë, ka një traditë dhe lashtësi hiq më pak se 100 vjeçare !

Në këtë odë, ku jemi ne sonte, kanë hëngër bukë dhe kanë pushuar breza e breza, gjenerata e gjenerata, miq , jarana e shokë nga të katër anët e Gollakut, Anamoravës dhe Kosovës, luftëtarë, trima, patriotë, dijetarë, pleqnarë, kalimtarë të rastit, tregtarë!...

Po, kush nuk ka hëngër bukë në këtë odë dhe në shumë oda tjera të Malësisë së Gollakut?!

Dhe, ja, se pas 100 vjetësh , duke i falënderuar Zotit të gjithëfuqishëm, duke iu falënderuar rapsodit tanë – Gani Demollit dhe duke ju falënderuar të gjithë juve që keni ardhur sonte në këtë Malësi, na u bë e mundshme që t’ i ripërtërijmë kujtimet dhe traditat tona, kënaqësitë tona shpirtërore, me të cilat jemi rritur, edukuar dhe argëtuar, ne, baballarët, gjyshërit dhe stërgjyshërit tanë!

Sot, vetëm në lagjen tonë, kemi mësuesit:Zahir,Gani,Hasan,Zenel, Fadil, Blerim Bekteshi dhe shumë shkollarë të tjerë që janë të rinj, entuziast dhe shpresoj se këto gjenerata do të hedhin dritë e dituri më shumë, jo vetëm në këtë fshat, por në gjithë Malësinë e Gollakut!”

Darka në odën e Zahir Bekteshit

Bisedat, evokimet dhe kujtimet sikur nuk kanë të sosur. Në ato momente, para mysafirëve të radhitur në të katër anët e odës, hyjnë dy djelmosha të rinj: njëri me ibrik dhe legen në dorë e tjetri me një peshqir .

o Urdhëroni e lani duart se do të hamë darkë !

Djelmoshat tjerë të paprintueshëm, i sjellin në odë tri sofra të mëdha druri, në të cilat mund të darkojnë nga 15 mysafirë! I shtrojnë ato dhe mysafirët ulën për rreth tyre. Sofrat mbushen me të gjitha të mirat e bereqeteve tradicionale familjare.

Specialitet e para të kësaj darke ishin flijat e pjekura me saç dhe të mestitura me mazë të bulmetit shtëpiak.

Kosi i nxënë me tambël lope, ishte i pamazitur dhe mezi e çante luga!

Uji i burimit nga mali, që shkëlqente në gota porsi biluri, dukej se po na i hapte dhe pastronte edhe mushkëritë e mbuluara me tymin e gjeneratorëve të qytetit dhe me baltën e gypave të ujësjellëseve artificiale të qytetit!

Ushqimi i tradicional natyral dhe uji i pastër si biluri nga krojet malore, na i shndriti sytë dhe na i pastroi telat e zërit, ku ishim të gatshëm që t’ ia themi këngës, ma mirë se bilbilat !

Kënga e rapsodëve popullor

Pas ngrënies së darkës dhe pirjes së çajit, radhën e kishte ahengu dhe kënga tradicionale rapsodike, të cilën mezi e pritnin mikpritësit vendor dhe mysafirët e pranishëm!

Rapsodët e ndryshëm popullor, me veti kishin marrë çiftelitë, sharkitë, instrumente tjera dhe kostumet tradicionale kombëtare.

Pa humbur kohë, të gjithë i akorduan instrumentet dhe kënga filloi. Qetësia mbretëronte në odë, sa dukej se edhe miza po të fluturonte, do të dëgjohej.

Rapsodët kënduan me gjithë afshin e tyre, këngët më të dashura të jetës së tyre që nga Skënderbeu e deri te Adem Jashari ! Në shenj nderimi dhe respekti ndaj këngës dhe rapsodëve, pas çdo përfundimi të këngës – ata nderoheshin me duartrokitje frenetike nga ana e mysafirëve të pranishëm.

Rapsodët këndonin me rend dhe me kujdes të matur burrëror, kurse asnjëri nga mysafirët e pranishëm gjatë kësaj mbrëmje, nuk shtini me armë të zjarrta, sikur që ishte zakon dikur në ndejat e tilla, kur njerëzit e pa përgjegjshëm shtinin me armë zjarri, e prishnin atmosferën e mysafirëve, e prishnin tavanin e odës dhe shkaktonin rreziqe të pa parashikueshme!

Gjatë kësaj mbrëmje të paharrueshme në odën e mësuesit Zahir Bekteshi, në fshatin Gllogovicë, morën pjesë dhe kënduan këta rapsodë popullor: Kadri dhe Xhemajl Duraku, nga fshati Lupç i Ulët , komuna e Podujevës, Ajet Grajçeci dhe Gani Demolli nga Prishtina, Demir Krasniqi dhe Xhemajl Berisha nga Gjilani, Hetem Matoshi dhe Selman Maliqi nga Kamenica, si dhe grupi muzikor i të rinjve të fshatit Gllogovicë, i udhëhequr nga Blerim Bektashi.

I tërë ky aheng dhe kjo mbrëmje e paharrueshme u regjistrua nga ana e kameramanit Bekim Shillova nga Kamenica.

Në fund të kësaj mbrëmje, të gjithë pjesëmarrësit u ndanë të kënaqur me shpresë se edhe në të ardhmen, një traditë e këtillë do të vazhdojë edhe në fshatrat tjera të malësisë së Gollakut dhe me porosinë unanime për të gjithë ata që nuk janë ma në Gollak:

“Kthehuni, ndërtoni, punoni ,argëtohuni dhe kënaquni në Gollak!”

Gjilan, më 16 Dhjetor 2008. Demir KRASNIQI

Montag, 15. Dezember 2008

ASLLANAT E HASIT


Demir KRASNIQI

ASLLANAT E HASIT

Në Emshir , n’ mjedis t’ Prishtinës -
Mbetën fjetur t’ bijtë e shkinës !
Mbetën fjet këlyshët e barbarit ,
Që i shtinë hunët n’ oborr t’ shqiptarit !
Refreni:
Ju , Dragana e Millovana –
S’ keni pas punë me asllana !
Me asllanat e hasjanit ,
As me djemtë e Mejdi Asllanit !

Djemtë e Hasit, s’ bëjnë pushkë hileje ,
Por mbrojnë nderin me familje !
Mbi policët e Serbisë –
Krisma pushkësh të lirisë !

O, ju male të Gollakut ,
A i ndiet krismat e Mejdi “Plakut”?
Me djem t’ vet, me t’ fortë qëndresë –
Luftëtarë të UÇK-ës !

N’ mbrojtje t’ nderit dhe shtëpisë –
Grusht të rëndë i dhanë Serbisë !
Ju dhanë mësim këlyshëve t’ barbarëve –
T’ mos hyjnë kurrë n’ oborr t’ shqiptarëve !

Sonntag, 14. Dezember 2008

"HIJET E ERËRAVE"-RRUSTEM GECI


Rrustem Geci, poezi nga libri më i ri “ Hijet e erërave”









Enciklopedia e fakteve

( I kushtohet, 17 mijë të rënëve të Kosovës

nga gjenocidi serb )

Çastin që dorën bëmë grusht

dhe bukën e gojës bashkuam

serbia urdhëroi ushtrinë e saj

që krimi i tyre të mos harrohet

Me urrejtjen më të përtejme

serbët gjenociduan shqiptarët

popullin shumicë në Kosovë

Gjenocidi serb mbi shqiptarët

s´ishte fjalë boshe, as i sajuar

ai v r a u , qëlloi dhe plagosi

popullin më të lashtë të tokës

çfarë janë serbët,kush janë ata

lexoni emrat e të pushkatuarve

emrat e gropave me v a r r e

emrat e 1 milion të ndjekurve

emrat e mijëra të pagjeturve






























U D H Ë T

Ngushticës së shpirtit

Shtyhen aktorë tragjik

E kaluara dhe e sotmja

E ardhmja, koha pas saj

Në këtë shfaqje të jetës

Nxitojnë plot n j e r ë z

Y j e nga më të rinjtë

Diej nga të mëdhenjë

Në hyrje të së vërtetës

Do të presim në radhë

Bashkë me veten tonë

Do presin dhe të tjerët

Në këtë botë të pasur

S´hyhet i pa dashuruar

Ky është jetë - realiteti

Në ngushticën e sopirti


























MANASTIRI

Në p e m ë n e gjuhës

lexoj të kaluarën time

13 mijë vjet pellazgji

dhe 3 mijë vjet i l i r i

Në atë orë të historisë

të Kongresit të Abesë

gjuhën shqipe e bëmë

me shkronja moderne

Alfabeti i Manastirit

ishin kthesë e madhe

për të gjithë shqiptarët

që bukës i thonë bukë

Ajo ditë e Manastirit

ishte një rilindje e jona

13 mijë vjet pellazgji

miliiarda vjet Shqipëri



















ARKEOLOGU

Mbi këtë grumbull dheu

kërkoj dorën tënde, fletët

tuaja; emrin tim të parë

kërkoj të motshmit e mi

Mbi këtë grumbull dheu

jam që ta lexoj tokën

si një l i b ë r të kohës

si një libër të shekujve

Në këtë ardhje të vonë

unë dua të marr diçka

unë dua të lexoj diçka

nga thëllimat e të parëve

Kosovë iliriote , tregomë

tregomë të fshehtat tuaja

poezinë dhe teatrin tënd

ku unë mund të njihem
























P E T R I T I

Mbrëmje ishte ai takim

kur unë e ti u përqafuam

nën pemët më me mollë

nën qiellin më me y j e

Në atë takim me miken

ne i rrëzuam gjithë lotët

që ajo m b r ë m j e jona

të mos jet veç e puthur

N´atë mbrëmje me gusht

kur unë e ti u përqafuam

Nga d a s h u r i a jonë

edhe l o t ë t gëzoheshin

E diele ishte ajo mbrëmje

në kopshtin me m o l l ë

mes tokës e q i e l l i t

m i k j a ishte e bukura



























P R U S H I

Jam në mes të rebelëve

me trimat më me përvojë

në këtë vend ku ndodhem

afër ka “bujtës” të ndryshëm

Në vuajtjet e të pafjeturve

mëndje të forta më thërasin

sa herë më mungon gjeniu

vendi i tij mbetet b o s h

Forcë e të jetuarit s´ lëkundet

as kur erërat shkulin rrënjë

fjala, e l i r ë e ka qëllimin

dhe të guximshëm vendimin

Jetoj me më të pa gjumët

me njerëzit më me përvojë

K r i j o j me më të z o t ë t

ku prushi e tymi s´frikësojnë



























A M I

Prej yjeve të shiut

deri te yjet e barit

kohës unë i marr

aq sa edhe i jap

Koha s´ ka kufij

as javë , apo muaj

por kujtesë të fortë

të heshtjes së egër

Në katedralen e saj

rendin gjitha kohët

dhe të gjitha erërat

prej a j r i t fillojnë

Ndiz flakën zemër

dhe farën hidhe

që lulet të qelin

të blerta me ngjyra

Samstag, 13. Dezember 2008

REPORTAZH

Reportazh
Muharrem Sfarqa: Ne Julich të Gjermanisë shqiptarët i bashkon flamuri, kënga dhe fjala e bukur shqipe
E merkure, 10-12-2008, 08:05pm (GMT)

Edhe në fillimjavën e parë të dhjetorit në Gjermani vazhduan manifestimet për shenimin e 28 Nentorit Ditës së Flamurit

NE JÜLICH TE GJERMANISE SHQIPTARET I BASHKON FLAMURI, KENGA DHE FJALA E BUKUR SHQIPE

Shkruan: Muharrem Sfarqa

Në këtë fillimjavë dhjetori, pikrisht mbrëmjen e së shtunes,më 6 dhjetor, Jülichi i Gjermanisë ishte mikpritës i një auditori të zgjedhur mysafirësh të Klubit "Bashkimi Kombëtar", nën patronatin e së cilit ishin mbledhur shqiptarët nga diaspora për të shënuar 28 Nëntorin, Ditën e Pavarsisë së Shqipërisë, e cila ditë njifet edhe si Dita e Flamurit, Ditëlindjen e Komandantit Legjendar Adem Jasharit, paraqitjen e pare publike të UÇK-së dhe 100-vjetorin Kongresit të Manastirit.
Në ambijentet e bukura të sallës së këtij qyteti ku holet e saja ishin stolisur me flamuj kombëtarë e shtetrorë, në mesin e të cilëve valviteshin edhe ata amerikan dhe gjerman, madhështinë e kësaj mbrëmje ua zmadhonin edhe fotot e figurave të dalluara historike te kombit, posaqërisht e Skënderbeut e Isamil Bej Vlorës. Manifestimin e hapi kryetari i Klubit "Bashkimi Kombëtar" z. Hamit Dubovci, një aktivist i hershëm i qështjes kombëtare dhe mjaft i njohur në këtë anë i cili së bashku me aktivistin më të nderuar të këtij rrethi Veli Selimin, tani më të ndjer, ishin për një kohë të gjatë prijes të shumë aktiviteteve në baza kombëtare. Pas intonimit të hymnit kombëtar dhe nderimit të tij, ai përshëndeti të pranishmit dhe mbajti një fjalë rasti. Referatin për mbrëjen në fjalë e kishte pregaditur z. Agim Gashi i cili mes tjerash e tha edhe këtë: "28 Nëntori është vërtet një ditë për ne, shqiptarët dhe miqtë e shqiptarëve së bashku, që të përkujtojmë kampionët e pavarsisë së Shqipërisë – ata që vazhdojnë të na frymzojnë me sakrificën dhe kurajën e tyre për ta bërë këtë vend të lirë duke flijuar edhe jetrat e tyre"!
Në vazhdim të pjesës foljore auditorit me një fjalë përshëndetëse ju drejtu edhe z. Anton Kolaj ish nënkryetar i LDK-së së Kosovës i cili apeloj që të jemi të bashkuar, të lëmë me një anë ndasitë dhe të shiqojm nga e ardhmja me perspektivë kombëtare.
Pjesa artistike e programit u përshkua nga artisti dhe këngëtari Agim Gashi i cili u paraqit me monodramën: "Për me ba Shqipnin-Shqipni" i cili kishte sistemuar pjesë të zgjedhura nga krijimtaria e tij artistike, mes së cilave kishte përshkruar etapa të ndritura të historisë së popullit shqiptar në vargje, të cilat u priten me ovacione dhe duartrokitje të gjata e frenetike, nga të cilat artisti u ndërpre disaherë gjatë aktrimit të tij.
Programi muzikoro-argetues i cili zgjati deri në orët e vona të mbrëmjes ishte pjesë e këngëtarëve nga shoqeria e zgjedhur e Essenit të cilëve u printe këngëtarja nga Shqipëria Lindita Leti, dhe e cila u paraqit me një repertuar të gjatë e të bukur.
Emrues i përbashkët i këtij manifestimi ishte se shqiptaret gjithmonë janë të bashkuar e sidomos atje ku valon flamuri e jehon bukur kënga e fjala shqipe. Keso manifestime janë të mirëseardhura sidomos po që se janë më të shpeshta.

Botoi G.

Mittwoch, 10. Dezember 2008

MËRGIMTARËT SHËNOJNË FESTËN E FLAMURIT

Reportazh
Pal Sokoli: Kremtimi i 28 Nëntorit në Aschaffenburg
E marte, 09-12-2008, 09:01pm (GMT)

Alma Papamihali, Pal Sokoi, Martin Çuni
TE GJITHA TREVAT SHQIPËTARE FESTUAN NË ASCHAFFENBURG-GJERMANI
28 NENTORIN, FESTEN E FLAMURIT SHQIPËTAR

Nga Pal Sokoli

Në Aschaffenburg të Gjermanisë, me 06.12.2008 u kremtua festa e flamurit shqiptar 28 nëntori flamuri shqiptar dhe shqiponje dykrenore thua se valëvitej diku ne trevat e etnikumit shqiptar, por ajo festohej ne Aschaffenburg, aty ku këndohej shqip, recitohej shqip, dhe vallëzohej shqip edhe për flamurin, edhe për gjuhën edhe për lirinë. Skenën e stolisur me Flamur dhe me simbole te tjera kombëtare te rezervuar nga organizatori Ragip Nuredini e kishin nxënë nxënësit e shkollës shqipe”Iliria” me mësuese - poeten tonë te mirënjohur Alma Papamihali.
Alma Papamihali bëri hapjen e këtij tubimi duke përshëndetur te gjithë të pranishmit qe mbushen sallën, dhe miqtë e ftuar, fjalën i dha z. Niman Mulliqi - kryetar i shoqatës “Kosova”, i cili foli për fatin e kombit shqiptar, për traktatet e fshehta dhe copëtimin e tokave shqiptare si dhe krajatat e kombit shqiptar nen sundime të egra qe nga otomanët e deri të apetitet e shteteve fqinje për copëtimin e tokave shqiptare. Z. Mulliqi foli edhe për rezistencën stoike të UÇK-së në luftën e fundit për çlirimin e Kosovës. Fjalën e mori kryetari i Lidhjes se shqiptarëve të botës për Gjermani z. Sebastian Nuiqi. Ky filloi me një kronologji historike për Flamurin dhe për shqiptarët prej antikës Ilire e deri në ditët e sotme. Përdorimi i flamurit dhe origjina ilire e shqiponjës dykrenore prej qe 23 shekuj e këndej. Ngritja e flamurit nga Gjergj Kastrioti-Skënderbeu, pastaj 1910 nga Dedë Gjon Luli në Deçiq dhe nga Ismail Qemali në Vlorë e deri te ngritja e tij në luftën e fundit në Kosovë. Martin Çuni te pranishmit i përshëndeti në emër të Lidhjes se shkrimtarëve shqiptar dhe pasi ishte edhe 10 vjetori i themelimit te “Radio Kosova e Lirë”, edhe në emër të redaksisë se saj. Martin Çuni pastaj recitoi disa poezi nga libri i tij i fundit. Poezi nga libri “Unazë Gjaku” lexova edhe unë P. Sokoli. Pas fjalës rastit dhe pjesës poetike te këtij tubimi, u hap pjesa festive e programit.
Kësaj pjese festive i parapriu kënga “Oh sa mirë me qenë shqiptar “dhe skenën e morën për disa minuta nxënësit e shkollës shqipe”Iliria” të Aschaffenburgut dhe mësueses Alma. Ata interpretuan për mrekulli recitale me tematikë Lirinë, Flamurin, gjuhën shqipe, ata recituan dhe kënduan këngë nga të gjitha trevat tona kombëtare, vallëzuan valle me motive të ndryshme shqiptare duke nxënë të gjithë skenën e bukur dhe mjaft të gjerë të kësaj salle. Transparente ishin edhe kostumet kombëtare qe i mbanin me krenari. Në fund nxënësve ju dhuruan ca dhurata te vogla me motive nga festat e dhjetorit. Të gjithë nxënësit ishin mjaft mire te përgatitur nga mësuese Alma, bilës edhe disa qe posa kishin filluar mësimin në gjuhën shqipe. Pjesa e dytë e programit festiv i takoi grupit të muzikës popullore,”Vëllezërit Nuridini dhe Mimoza”.Siç është bërë traditë nëpër festat tona apo koncertet tona mbrëmja përfundohet me vallëzim nga pjesa dërmuese e të pranishmëve. Kështu ndodhi edhe këtu në Aschaffenburg, por diçka qe me bie në sy ne mërgatën tonë është se në vallëzimet tona nuk marrin pjesë shumë djem shqiptar, por kjo nuk vlen për vajzat shqiptare qe përbëjnë 90 °/° te pjesëmarrjes. Pastaj në tubimin e sotëm kishte edhe shumë fëmijë te vegjël, çka është për tu lavdëruar, ndoshta edhe pikërisht nga se programi me nxënës ishte atraktiv për fëmijët. Kjo të bënë të shpresojmë se Flamuri ynë do të mbetet në kujtesën e brezave të ardhshëm qe po rritën larg atdheut në mbarë mërgatën tonë nëpër botë.
Nga kremtimi i 28 Nëntorit në Aschaffenburg u pritëm dhe u përcollëm përzemërsisht nga nikoqirët e takimit.

Niman Mulliqi
Publiku ne sallë
Valle me motive nga Jugu i Shqpërisë
Valle me motive nga trevat tona shqiptare
Valle nga te rejat shqiptare
M. Çuni

Dienstag, 9. Dezember 2008

JU NJOHIM ME POETËN TONË ELINDA MARKU

ELINDA MARKU
në mes të loteve të jeshiltë e Maces blu


Gruaja tjeter poete sfidante e Detroitit, që edhe për atë fare pak dinë, është Elinda Marku, autore e disa librave me poezi. Ani pse e veçuar, e angazhuar me revisten “Kuvendi” në Miçigan, është prej atyre grave krijuese që e thonë fjalen e vet edhe si opinion por edhe si krijmtari. Ndaj është për të ardhur keq se nuk gjen jehonë përtej “Kuvendit” të botuesit Pjetër Jaku. Madje shumëkush në komunitet prej fjalës së saj të guximëshme druhet. Kur s’u pelqejnë të vertetat e thukta të Elinda Markut e etiketojnë, siç bëjnë ca ish punjonjës sigurimi që kanë bërë fole edhe në Amerikë, madje në paradoks, kanë edhe ndonjë media televizive të komunitetit shqiptar të Detroitit në dorë, në saj të parave të nëndorës. Pa çarë kryet për çfarë thonë e flasin ata që ja kanë zili talentin e guximin, e quajnë kokë në vete e kryeneçe, Elinda Marku në poezi vazhdon të thotë fjalën e vet krejt natyrshëm, sa thjeshtë aq magjishëm, e drejtpërdrejtë, me pasuri figurash letrare, emocionuese dhe e pangjashme me poete të tjerë. Madje e thotë fjalen e vet poetike shumë më mirë e shumë më bukur se sa ata që kreshpërojnë në majë të kalit farfuritës të lavdisë vetjake për të cilën punojnë goxha shumë...Sa lodhën të shkretët... Le të perifrazojmë disa vargje të Elindës:


“Eshtë trashur kalorësi/dhe kali trishtohet nën shalë/ e midis shalëve të tij…”


Ata pra, që si kalorës të roitur e delirant, si shoqatamaniakë të sëmurë të komunitetit, rrahin gjoksin e bëshëm burrëror se gjoja ata janë e jo tjetër, se ata janë shkrimtarë me emër në botë !!! dhe marrëzitë shkojnë deri atje sa edhe botojnë libra biografike për njeritjetrin. Bëhen biografi ende pa patur vepra. Asnjë gjeni i letërsisë nuk e ka patur këtë privilegj. Diçka di Robert Elsie që thotë se “shqiptaroamerikanët kanë para e botojnë libra.” A thënë ndryshe sharrojnë të shkretat pyje...

Elinda Marku, poetja me fëmijëri me "lotë të jeshiltë" në Rubik, që nëna kur e lindi i vuri emrin Elinda e vetë me pas ndrroi jetë, Elinda me universitet të mbaruar në Shkodër dhe universitetin e jetës në Detroit, "Macja - poetike- blu" siç metaforon në titullin e një libri të saj me poezi, nuk mund të jetë e qetë e indiferente, ndaj nuk pranë t'i stigmatizojë prapsitë e kësaj bote njerëzore me poezi por edhe me polemiken e shkruar e fort të mprehtë, por a dëgjojne ata që duhet të dëgjojnë?! Jo besa. Se lavdia dhe shurdhëria janë vellezer siamezë.

Punët jane katandisur aq gazmëndshëm në komunitetit shqiptaroamerikan të krijimtarisë, letërsisë e arteve, manisë së pafundësisë së shoqatave, mendësisë për t'i parë këto shoqata si parcela personale, rrahjes së gjoksit nëpër tubime a në ca dreka e darka me aheng "atdhetar"; sa do të duhej një Molier, të vëzhgojë e të shkruaj komedi, që pastaj me "prijetarët" tanë të gajaset bota.

Atëherë vertetë do të kenë bërë emër në botë fodullët tanë rapsodë me disingtiv....


Sonntag, 7. Dezember 2008

FESTA E FLAMURIT NA BASHKOI NË BERLIN

Pal Sokoli: Flamuri shqiptar na bashkoi në Berlin
E premte, 05-12-2008, 06:30pm (GMT)

Pal Sokoli
Pal Sokoli
FLAMURI SHQIPËTAR NA BASHKOI NË BERLIN

28 NËNTORI SHQIPËTAR

Nga Pal Sokoli

Ne Kulturhaus Mitte në Berlin me 30.11.2008, me organizimin shoqatës se posa formuar“Albunivers“u mbajt një manifestim i larmishëm kulturor për nderim të ditës se Flamurit 28. nëntorit. Ne tribunën e kësaj salle qe në prapaskenë valëvitej flamuri kombëtar dhe video filmi i ngritjes se tij ne Vlorë nga Ismail Qemali.

Hapjes se këtij tubimi i parapriu intonimi i himnit kombëtar ku i kënduan te gjithë të pranishmit. Dy udhëheqëset e programit Safie Aliu (në gjuhën gjermane) dhe Nives Shtylla, prezantuan miqtë e ftuar të këtij e rastit dhe përshëndeten publikun e gjerë pastaj fjalën ja dhanë udhëheqëses se kësaj shoqate Mëremë Llubanit. Z. Mëremë Llubani pasi qe përshëndeti të gjithë të pranishmit, foli shkurtimisht për qëllimin e këtij manifestimi dhe njoftoj të pranishmit me rrjedhën e programit. Zonja Mëremë përshëndeti mysafirët e nderuar të manifestimit duke i dhënë fjalën këshilltarit te ambasadës së Shqipërisë në Berlin z.Etrit Bekteshi. E. Bekteshi në emër te Ambasadës sh Shqipërisë ju uroj të pranishmëve 28 Nëntorin ditën e Flamurit dhe u ndal shkurtimisht te të arriturat e gjertanishme të shtetit shqiptarë dhe qëllimet imediate te saj:anëtarësimi ne NATO,dhe BE,pastaj rendësi i dha edhe pavarësisë se Kosovës dhe përkrahjeve reciproke.

Pastaj u dha një historik i Shqipërisë dhe pavarësisë se saj prej 30 minutash ne një video transmetim dhe në gjuhen gjermane. Vallëzimi i lehtë i valltareve të grupit të valleve ”Dallëndyshet” me vallen e pavarësisë ishte i shkëlqyes,dhe tërhoqi vëmendjen e shikuesve. Prezantueset ftuan ne foltore Kryetarin e Lidhjes se shkrimtarëve shqiptarë ne Gjermani z. Martin Çuni i cili në Berlin kishte ardhur me një ekspozitë fotografish nga koha e luftës dhe qe lidheshin edhe me festen e Flamurit edhe me 10 vjetorin e themelimit te radios se UÇK-së “Radio Kosova e lirë”.Martin Çuni ju uroj te pranishmëve festen dhe foli shkurtimisht për rendësin qe ka liria për kombin shqiptar. Tre pranishmit i përshëndeti edhe Dibran Demaku, poet,dhe recitoj dy poezi qe lidheshin ngushtë me 28 nëntorin. Dy poezi në gjuhen shqipe dhe një poezi në gjuhën gjermane lexova edhe unë,Pal Sokoli, qe gjithashtu lidheshin me festen e Flamurit. Në korridorin e gjatë të kësaj shtëpie kulture përveç fotografive të formatit të madh të z.Martin Çuni kishte edhe piktura të piktorit shqiptar nga Tetova Ben Kalili, i cili gjithashtu përshëndeti te pranishmit dhe ju uroj festen. Zela Suka këndoj një potpuri këngësh me motive arbëreshe te përcillur vetëm me Kitarë. Këngët e saj u përcollën me zë edhe nga publiku i gjerë. Ndërsa pas një performance të vallëzimit modern nga grupi””Shutt Down” fjalën e mori njëra nder udhëheqëset e shoqatës “Albunivers” Nazlie Tahiri. Nazlia foli për historikun e shoqatës ,për vështirësitë dhe për bashkëpunimin e shoqatës me institucionet apo edhe me shoqatat tjera. Disa poezi nga autor te ndryshëm u recituan edhe nga nxënësit e shkollave shqipe këtu ne Berlin siç ishin; Krenar Aliu, Arianit Tahiri, Ali Mramori, Adelina Cocaj etj. Ne skenë doli edhe njëherë Krenar Aliu me disa ekzibicione te mjeshtërisë se Tak-Wan-do-së. Këtë mbrëmje te bukur dhe të larmishme kulturore e përmbylli vogëlushja Dorina Romman me interpretime te mrekullueshme me violinë.

Ne korridorin dhe ne bufenë e kësaj shtëpie kulture kishin nxënë vend te posaçëm ushqimet e përgatitura nga kuzhina shqiptare,dhe qe ishin te bollshme për me tepër se 200 pjesëmarrës.

Ky takim mbahej kur në Berlin u kthyen nga Kosova tre shtetas gjerman qe mbaheshin ne paraburgim me akuza qe kishin minua qendrën e Eulexit në Prishtinë ndërsa ne sallën ku mbahej ky manifestim kishte mjaft edhe pjesëmarrës gjerman. Derisa gjuha shqipe bashkon shqiptarët kudo qe janë, ashtu edhe Flamuri shqiptarë bashkon shqiptarët dhe do ti bashkoj rreth vetit përgjithmonë kudo qe ndodhemi.

28 Nentori - Berlin

28 Nentori ne Berlin nga e majfta Dibran Demaku Pal Sokoli Martin Cuni

Dorina Romman me violine
Grupi i Valleve Dallendyshet gjithmone ne festa

Nazlie Tahiri
Prezentueset